Hlavní strana Zdraví a relax Serial o hubnutí č. 3 – Nejčastější chyby při hubnutí

Serial o hubnutí č. 3 – Nejčastější chyby při hubnutí

0

Jak jistě víte, existuje spoustu rad o tom, co byste měli dělat při vašem hubnutí, aby bylo skutečně dlouhotrvající a hlavně úspěšné. Řekl vám ale už někdo také to, co byste naopak při svém hubnutí dělat neměli? My vám prozradíme, jaké jsou nejčastější chyby nejen v jídelníčku, co se pohybu týče, ale také obecně, jakých rad/nesmyslů se ženy drží nejčastěji.

O hubnutí koluje tolik mýtů, zatímco někde se dočtete o shazování váhy úžasnou novinu, jinde si zase přečtete, že je to holý nesmysl a že byste to dělat neměli. Čemu pak tedy máte věřit? Sestavili jsme pro vás seznam nejčastějších nesmyslů, které OPRAVDU při hubnutí nedodržujte.

1) Nesmysl č. 1 – Abyste zhubli, musíte cvičit a dřít každý den

Samozřejmě, že pohyb je pro hubnutí nesmírně důležitý. Rozhodně nevěřte tomu, kdo tvrdí, že zhubnul velké množství kilogramů pouze změnou jídelníčku, a to bez pohybu. K tomu, aby člověk zhubnul skutečně tuk a ne svaly, pohyb jednoduše potřebuje.

Na druhé straně se ale dostáváme ke kořenům tohoto problému – jak často je vlastně dobré cvičit, abyste rychle a efektivně zhubli? Jestliže se všude dočítáte o tom, jak je dobré se potit v posilovně každý den, a to hned několik hodin, rovnou na tento nesmysl zapomeňte. Ze začátku vašeho hubnutí bohatě postačí, když se aktivnímu pohybu (alespoň hodinu denně) budete věnovat třikrát týdně a postupně přidávat např. až pětkrát týdně. Cvičení každý den (zejména tedy posilování a zátěžové cvičení) se nedoporučuje z toho důvodu, že jsou při něm velmi namáhány svaly, které se potřebují po fyzické námaze zregenerovat, a to se logicky jejich každodenním namáháním nepodaří. Takže ano, hýbejte se, ale každý den opravdu dřít nemusíte.

Sladke-lze-konzumovat2) Nesmysl č. 2 – Nemůžete hřešit, takže žádné sladké

Zejména na začátku hubnutí je velmi těžké odpustit si všechno to sladké, které jste si až doposud hravě dopřávali. Neříkáme, že byste se měli sladkým ládovat, jak se vám zachce, ale pokud ho ze svého jídelníčku vyřadíte úplně, pak se taky může stát, že to nevydržíte a pořádně se jím nakonec přecpete. Co tedy doporučujeme? Udělejte si hřešící den – vždy jednou za týden si dopřejte to, na co jste měli opravdu chuť. Ať už je to sladká kobliha, dortík z cukrárny nebo třeba pizza. Nebudete si příliš odpírat, tedy nezničíte svou motivaci zhubnout.

3) Nesmysl č. 3 – Důležité je to, kolik vážíte

Každý den si stoupáte na váhu s pocitem viny, kolik ručička ukáže? Pokud nejste nováčci v hubnutí, tak už byste ale rozhodně měli vědět, že při shazování nadbytečných kilogramů rozhodně není důležité ani tak to, kolik vážíte, ale spíše centimetry. Své úspěchy při hubnutí si sice můžete ověřit na váze, ale spíše doporučujeme hlídat si ubývající centimetry. Člověk při hubnutí totiž snadno ztratí také na svalech, které jsou těžší než tuk, takže vám váha sice může ukázat menší číslo, jenže na tuku ztratit nemusíte. Ten si jednoduše ověříte právě změřením se pomocí krejčovského metru. Vidíte na něm o pár centimetrů méně než dříve? Pak si tleskejte.

4) Nesmysl č. 4 – Poslední jídlo nejdéle v 5 hodin odpoledneNeni-tak-dulezita-vaha

Tak toto je velmi známý nesmysl, kterým se bohužel řídí spoustu začátečníků kruhu hubnutí. Opravdu, ale opravdu mu nevěřte. Umíte si představit, že si dáte poslední jídlo v 5 hodin odpoledne, zatímco spát půjdete v 11 večer, tedy budete 6 hodin o hladu? Vaše tělo zpracuje jídlo zhruba za dvě hodiny, tedy bude další 4 hladovět. Vaše poslední jídlo by se mělo odvíjet podle toho, v kolik chodíte spát. Pokud chodíte opravdu hodně pozdě – někdy po půlnoci, může to být klidně v 8 večer. Podstatné však je, abyste konzumovali poslední jídlo zhruba tři hodiny před tím, než ulehnete ke spánku. V případě, že vás přepadne vlčí hlad, můžete si dát kousek zeleniny nebo pár plátků šunky, cukry jsou však večer zakázány.

5) Nesmysl č. 5 – Chci zpevnit tělo, k tomu mi stačí pouze kardio cvičení

Kardio cvičení je sice báječné na zhubnutí a zejména na spalování tuku v těle, ale při kardiu se spalují také svaly, tudíž je vhodné spíše pro celkové snížení váhy než zpevnění. Pokud je vaším cílem spíše zpevnění postavy, pak posilujte a cvičte. Vůbec nejlepší způsob, jak zeštíhlit tělo a zároveň zpevnit partie, je kombinace kardio cvičení s klasickým posilováním – například třikrát týdně aktivně posilovat a dvakrát týdně se věnovat kardiu nebo nějaké aerobní aktivitě (běh, jízda na kole, zumba, atd.).

6) Nesmysl č. 6 – Až zhubnu na vysněnou váhu, můžu jíst, co chci

Tak tady pozor. Jakmile vám ručička na váze začne ukazovat vaši cílovou váhu, neznamená to, že se vrátíte do stejných kolejí a začnete konzumovat přesně to, co jste konzumovali na začátku hubnoucího maratonu a zároveň přestanete s pohybem. Pro udržení váhy je pohyb důležitý, stejně jako vyvážený jídelníček. Ano, můžete si dopřát, ale pamatujte, čím více sladkého a tučného budete konzumovat, tím více byste se pak měli hýbat, aby vaše váha opět nestoupla.

Žádný komentář

Napište svůj názor