Hlavní strana Zdraví a relax Seriál o hubnutí č. 2 – Na co při hubnutí nezapomínat!

Seriál o hubnutí č. 2 – Na co při hubnutí nezapomínat!

1
image courtesy of freedigitalphotos.net

V našem prvním díle článku o hubnutí jsme si řekli něco o tom, jak důležitý je v průběhu hubnutí, ale obecně v životě spánek, dále to, že chcete-li hubnout, musíte mít vytyčené reálné cíle a také je důležité nevynechávat jídla. V dnešním druhém díle si povíme další důležité zásady, na které byste při hubnutí rozhodně neměli zapomínat.

1) ZAČLEŇTE DO JÍDELNÍČKU TZV. ZELENOU ZELENINU

Že vám zelená zelenina nic neříká? Celá řada na ni obecně zapomíná, a to nejen při hubnutí. Obecně by se dalo říci, že zelená zelenina, mezi kterou lze zařadit např. kapustu, špenát nebo zelí, patří mezi jednu z nejzdravějších potravin vůbec. Nejen že podporuje činnost imunitního systému, ale navíc podporuje příjem důležitých živin, což je při hubnutí a pro správné fungování orgánů velice důležité. A funguje-li činnost imunitního systému a obecně těla správně, funguje správně i činnost metabolismu. A správná činnost metabolismu znamená rychlejší spalování přijímaných kalorií. Zelená zelenina navíc obsahuje opravdu minimální obsah kalorií.

image courtesy of freedigitalphotos.net2) NA SVAČINU MYSLETE DOPŘEDU

Chystáte se s rodinou na celodenní výlet a moc dobře víte, že vás po cestě popadne hlad a chuť? Nepřemýšlejte nad tím, že se poté stavíte v obchodu pro čokoládovou vydatnou tyčinku nebo si někde koupíte marmeládovou koblihu. Místo těchto nezdravých pochutin si spíše sebou zabalte sušené ovoce, které je mnohem zdravější a obsahuje méně kalorií. Pokud nejste fanoušky sušeného ovoce, můžete zkusit ořechy, které jsou navíc plné vitamínů a minerálů.

Výhodou je, že sušené ovoce můžete kombinovat např. s bílým jogurtem. Pojistíte si tak nejen dobrotu na odpoledne, ale také zdravou svačinu, která jistě zachutná nejen vám, ale celé vaší rodině.

3) KAŽDÝ POHYB SE POČÍTÁ

Máte pocit, že když vstanete od televize, je to to samé, jako když se pro ovladač natáhnete vleže? Rozhodně tomu tak není. Při hubnutí si pamatujte jedno – opravdu každý pohyb se počítá, i ten sebemenší. Nebuďte líní a pro ten ovladač vstaňte. To samé platí i v případech jiných rutinních situací – např. pokud bydlíte v paneláku a nejste vyloženě v 7. patře, dojděte si do bytu pěšky! Pokud můžete, cestujte do práce na kole a nejezděte dopravou. To samé např. pokud telefonujete, klidně telefonujte ve stoje, procházejte se při telefonování a neseďte na gauči. Protože čím aktivnější vaše tělo bude, tím aktivněji bude spalovat kalorie, které během dne nastřádá.

4) VÍCE MENŠÍCH PORCÍ? ANO!

Mysleli jste si, že je lepší denně sníst dvě-tři velká jídla a pak půst? To je špatně! Naopak doporučujeme opravdu jíst menší porce a vícekrát denně, než téměř celý den nejíst a pak se večer přejíst salátem s řízkem! Denně doporučujeme sníst cca 5-6 porcí (snídaně, svačina, oběd, svačina, večeře – ideálně), přičemž nejvydatnější by měla být snídaně a večeře by měla být už jen lehká.

image courtesy of freedigitalphotos.net5) VAŠE TĚLO POTŘEBUJE SVALY!

Pokud jste žili v představě, že tělo spaluje jen tak, není to pravda. Existuje jedno takové jednoduché pravidlo – čím víc svalů máte, tím rychleji vaše tělo spaluje. Při cvičení je tedy důležité nejen zaměření na spalování, ale také na posilování a budování alespoň minimální svalové hmoty. Doporučujeme tělo posilovat během jakékoliv činnosti, kterou přes den děláte. Např. při čištění zubů můžete dělat dřepy nebo výpady.

6) HLAD JE PŘEVLEČENÁ ŽÍZEŇ

Toto pořekadlo se sice používá především v alkoholovém pojetí, nicméně je to pravda. Mnohdy vám může připadat, že máte hlad, ale ve skutečnosti je vaše tělo pouze dehydratované. Během dne je důležité udržet tělo hydratované. To znamená, pijte kdykoliv, kdy máte žízeň a snažte se tělu poskytnout alespoň 1,5 litru tekutin. Pokud vám obyčejná voda z kohoutku nechutná, můžete ji ochutit kapkou citrónu, nebo vsaďte na neochucené čaje či perlivou vodu.

7) DENNĚ SE AKTIVNĚ HÝBEJTE ALESPOŇ 30-60 MINUT

Aby vaše tělo více vydalo, než přijalo, je důležité se pravidelně a aktivně hýbat. My doporučujeme tělu poskytnout aktivní denní pohyb alespoň 30-60 minut. Je jedno, jakou činnost budete vykonávat – i chůze se počítá, důležité je nezapomínat na to, že pokud budete celý den v práci sedět, musíte si připravit i lehčí jídla, aby váš příjem nebyl větší, než výdej.

Jsem společenská, přátelská a ráda trávím čas se svou rodinou a přáteli. Baví mě móda, hudba a pohyb. Tvůrčí činnosti jménem psaní se věnuji už od mala a psaní pro ženy jsem podlehla už ve 13 letech.

1 komentář

  1. ja si vždycky dávám po cvičení banán jelikož mi pak nekručí v břiše a dokonce večer i lépe usínm, takže banán topovka 🙂

Napište svůj názor