Hlavní strana Zdraví a relax Seriál o hubnutí č. 1: Jak začít s hubnutím?

Seriál o hubnutí č. 1: Jak začít s hubnutím?

1

Chci zhubnout. To je vůbec jedna z nejčastějších vět, které ženy vypustí, když začne léto nebo se schyluje k většímu ukazování holé kůže. Patříte teď mezi ženy, které by rády zhubly, ale nevědí jak začít, aby jejich snaha byla skutečně efektivní? Proto vám přinášíme třídílný seriál o hubnutí, ve kterém vám poradíme, jak své vysněné váhy můžete jednoduše docílit.

Kdy je ta správná doba na to, začít hubnout?

Pokud marně hledáte odpověď na tuto otázku, přestaňte. Odpověď totiž není. S hubnutím můžete začít prakticky z hodiny na hodinu, ale především je důležité klást si reálné cíle. Určitě nedoporučujeme si ze začátku hubnoucího maratonu slibovat, že zhubnete za dva týdny 10 kilo. To je nereálné. Jak jistě totiž víte, rychlé zhubnutí má za následek jojo-efekt, díky kterému nakonec v závěru přiberete ještě více, než jste shodili, a to určitě nechcete.

Zvolte si cílovou váhu, která nemusí být konečná

V první fázi hubnutí není důležité hned radikálně měnit jídelníček, nebo si kupovat permanentku do fitness centra. Upřímně se na sebe zadívejte do zrcadla a zhruba si tak řekněte, kolik byste ze začátku chtěly zhubnout, aby vás to motivovalo se dál snažit. Opravdu si na začátku shazování váhy dávejte reálné cíle – například si řekněte, že shodíte dva kilogramy. Na samém startu jde při správné životosprávě a pohybu hubnutí opravdu rychle, takže uvidíte, že ony dva kilogramy ztratíte jako mávnutím proutku. Zjistíte, že až je shodíte, dostanete obrovskou motivaci pokračovat v hubnutí dál.

Jestliže byste si naslibovali, že do konce měsíce shodíte 5 kilo a samozřejmě (jelikož člověk by měl hubnout ne více jak kilogram za týden) se tak nestane, vaše motivace klesne a vy začnete upadat do depresí, že se vám hubnutí nedaří. Po zhubnutí si zvolte další cíl – třeba o další kilogram nebo dva méně.

Určitě doporučujeme se vzhledem k vašemu zdravotnímu stavu o vaší vysněné váze poradit také s odborníkem. Pokud máte nějaké zdravotní problémy, je to na místě. Někomu navíc může hubnutí takto ale velmi prospět, zejména obézním lidem, kteří mají právě kvůli vysoké váze problémy například se srdcem nebo vysoký cholesterol.

Malé krůčky k úspěšnému hubnutíNezapominejte-na-svaciny

Velkým mýtem, který panuje mezi ženami, je drb o tom, že abyste skutečně úspěšné zhubli, musíte podnikat velké kroky a co možná nejrychleji. Nevěřte tomu, před samotným hubnutím doporučujeme ve vašem životním stylu měnit malé, ale zcela podstatné záležitosti.

Jednou z nich je například změna pitného režimu. Ano, opět ten pitný režim. Opravdu je tak důležitý, jak se o něm povídá. Lidé, kteří pravidelně pijí, odplavují toxiny z těla, pleť je jasnější, člověk zdravější, i plnější energie. Při hubnutí je pitný režim podstatný ještě více. Doporučujeme vypít alespoň tři litry čisté vody denně, a pokud se začnete věnovat i větší fyzické aktivitě, tak to může být samozřejmě více. Pokud vám ale klasická voda z kohoutku nechutná, můžete si ji dochutit (pozor rozhodně ne cukrem!) například šťávou z citronu, mátou nebo limetkovou šťávou.

Dalším významným krokem na počátku vašeho hubnutí je také naplánování jídelníčku. Nemusíte si hned vyškrtávat, které potraviny budete a nebudete jíst, ale pokud je váš životní styl poněkud hektický, naplánujte si, kdy jíst budete. Svačiny jsou stejně důležité, jako pitný režim. Co nedoporučujeme, je spořádat málo kalorické jídlo a pak dalších 5 hodin nechat tělo hladovět. Kupříkladu, pokud si dáte k obědu salát, který je sice velmi zdravý i výživný, ale pak se rozhodnete na dalších x hodin nic nejíst, akorát si uškodíte. Pokud vaše jídlo nemá příliš kalorií, další si dejte zhruba za dvě hodiny. Naopak jestli je váš oběd zdravý, ale za to vydatný, další můžete spořádat třeba až za tři nebo čtyři hodiny. Jakmile ale pocítíte hlad nebo kručení v břiše, okamžitě do sebe něco dejte. Pokud tělo nemá dlouho přísun potravy, následně to, co spořádáte, si uloží na horší časy pro případ, že by opět nedostalo najíst.

Nezapominejte-na-spanekNezapomínejte na spánek

Říkáte si, co má sakra spánek co dočinění s vaším hubnutím? Budete překvapené, ale kvalita i délka spánku má na vaše hubnutí OBROVSKÝ vliv. Pokud nespíte dostatečně dlouho, tělo si ukládá potřebnou energii z jídla. Dospělý člověk by měl spát alespoň 8 hodin denně a snažit se tuto dobu pravidelně dodržovat. Bylo dokonce zjištěno, že lidé, kteří málo spí nebo chodí spát po půlnoci, jsou častěji ve stresu, tedy konzumují i nezdravé potraviny a snadno přibírají.

Když budete svému spánku, konkrétně tedy jeho délce věnovat větší pozornost, budete mít více energie i na cvičení během dne. Nevyspalý člověk je protivný, bez energie a vystresovaný. Takže ano, chcete zhubnout? Tak i dostatečně spěte!

Pokud splníte tyto malé krůčky ještě před oficiálním startem hubnutí, uvidíte, že kilogramy půjdou dolů daleko rychleji a hlavně, nedostaví se jojo-efekt.

1 komentář

  1. Souhlas s tím, že spánek je vážně důležitěj. Samotný se mi stalo, že když jsem málo spala, měla jsem pár kilo nahoře jako nic bez změny jídelníčku. Takže lidi spěte!

Napište svůj názor