Hlavní strana Zdraví a relax Můžete díky jídlu před cvičením spálit víc? Jde to!

Můžete díky jídlu před cvičením spálit víc? Jde to!

0
image courtesy of freedigitalphotos.net

Položili jste si někdy otázku, zda mohou potraviny, resp. jídlo před cvičením váš výkon nějak ovlivnit? Odpověď je jednoznačná! Ano, může a pozitivně – spálíte víc. Povíme vám, které potraviny je vhodné si před cvičením dát a které zase ne.

Výživoví poradci a odborníci v oblasti hubnutí a tvarování postavy vám potvrdí, že před cvičením je nejlepší konzumovat sacharidy, díky kterým se zvyšuje vaše vytrvalost. Na otázku, jakou dobu před cvičením jíst a nejíst, máme také jednoznačnou odpověď. Odborníci doporučují konzumovat 15-30 minut před cvičením/tréninkem např. banán, 1 kus toastového chleba nebo sklenici pomerančového džusu. Krom těchto mohou podpořit vaše spalování ale i další potraviny, jako je např. troška müsli (můžete kombinovat např. s nízkotučným mlékem), kousek zralého ovoce, polovina bagetky, celozrnné sušenky nebo ovesné vločky s rozinkami.

Pokud vás napadla otázka, proč právě sacharidy, odpověď je jednoduchá. Naše tělo dokáže spalovat sacharidy mnohem rychleji, než tuk nebo bílkoviny. Během tréninku jsou tak sacharidy rychle spáleny a tělo začne spalovat usazené tuky.
Nejlepší jsou podle odborníků potraviny, které mají nízký glykemický index a nízký obsah fruktózy.

A pokud jste zvyklí cvičit v dopoledních hodinách, doporučujeme si dát svačinu v podobě např. proteinového koktejlu či bílého jogurtu s malinami.

Nyní už tedy víte, že představa lačného žaludku a cvičení, není úplně dobrý nápad. Nejedná se o žádnou skvělou strategii, jak spálit hodně tuků. Ve skutečnosti je to tak, že tělo potřebuje k výkonům energii – a tu mu dodáte právě díky sacharidům.

Jsem společenská, přátelská a ráda trávím čas se svou rodinou a přáteli. Baví mě móda, hudba a pohyb. Tvůrčí činnosti jménem psaní se věnuji už od mala a psaní pro ženy jsem podlehla už ve 13 letech.

Žádný komentář

Napište svůj názor