Hlavní strana Zdraví a relax Konec bolesti svalů po cvičení – poradíme vám!

Konec bolesti svalů po cvičení – poradíme vám!

1
image courtesy of freedigitalphotos.net

Měli jste po včerejším cvičení opravdu dobrý pocit, ale jediné, co nyní cítíte, je bolest svalů a nepříjemný pocit? Pokud ano, pravděpodobně neznáte několik jednoduchých tipů, díky kterým můžete bolesti svalů po cvičení předcházet. My vám poradíme, jak na to.

Naše první rada zní: cvičte pravidelně ve stejné intenzitě a nedělejte velké rozdíly mezi jednotlivými cviky. To znamená, že pokud cvičíte jeden cvik 8x po 3 sériích, udělejte to samé i u dalšího cviku a přestávky mezi jednotlivými cvičeními mějte také stejně (nejlépe 2-3 minuty). Stejné a pravidelné tempo je pro svaly důležité. Unavené svaly se pak lépe obnovují.

Před cvičením vám doporučujeme dát si šálek kávy, a to proto, že káva vám pomůže zlepšit svalovou vytrvalost, čímž se zlepšuje i váš celkový výkon.

Během cvičení doporučujeme nejen odpočívat, ale zároveň je nutné udržet tělo hydratované. Klidně se každých 15 minut napijte trošky vody.

Před cvičením také doporučujeme jíst potraviny, které obsahují vysoké množství sacharidů a bílkovin. Mělo by se jednat o nízkotučné potraviny.

Po cvičení naopak doporučujeme konzumovat potraviny plné sacharidů a bílkovin v poměru 4:1.

Až skončíte se cvičením a trochu si odpočinete, skočte pod studenou sprchu, postupně můžete teplotu vody zvyšovat. Rozproudí se vám krev.

Pokud máte čas, doporučujeme také před každým cvičením a i po cvičení provádět masáž partií, které se chystáte namáhat, nebo jste namáhali.

Jsem společenská, přátelská a ráda trávím čas se svou rodinou a přáteli. Baví mě móda, hudba a pohyb. Tvůrčí činnosti jménem psaní se věnuji už od mala a psaní pro ženy jsem podlehla už ve 13 letech.

1 komentář

  1. Zrovna nedávno jsem měla svalovou horečku a trvala týden 🙁 kdyzž člověk cvičí po delší době je to fakt zlo, je lepší se protahovat nebo si po sportu dát třeba horkou vanu

Napište svůj názor