Hlavní strana Zdraví a relax Kalorické bomby, o kterých jste neměli ani tušení! 2. díl

Kalorické bomby, o kterých jste neměli ani tušení! 2. díl

0
image courtesy of freedigitalphotos.net

V našem prvním díle článku o tom, jaké kalorické bomby můžete mít v kuchyni, ani o tom nemusíte tušit, jsme se zmínili o ovoci, které jíme běžně a neděláme si s ním žádné starosti – o banánech. Dále jsme si řekli, že kalorickou bombou jsou solené arašídy a z arašídů arašídové máslo a také zdánlivě nízkokalorické müsli, které je plné cukrů a tuků. Dnes si povíme něco o tom, jak kalorické mohou být dresinkové omáčky nebo housky.

Milujete k snídani čerstvé housky, posypané mákem nebo třeba i sladké housky posypané skořicovým cukrem? To je sice pěkná snídaně, ale za to pěkně vydatná. I když se na první pohled může zdát, že pečivo neobsahuje tuky, je to přesně naopak. Nejedná se tedy o nic extra zdravého, samozřejmě je lepší si dát k snídani housku se sýrem než čokoládový donut, ovšem ještě lepší volbou by bylo zvolit např. bílý jogurt s ovocem. Proč? Protože i zdánlivě neškodná houska v sobě může ukrývat až 250 kalorií, a pokud máte tendence sníst k snídani 2 nebo tři, nasčítá se to a máte z toho více než 50% DDP kalorií. Housky jsou navíc bohaté na sacharidy, neobsahují dostatek bílkovin a vlákniny. Vyměňte obyčejnou housku za plátek celozrnného toastu a zbavte se tak snadno cca 175 kalorií.

K obědu dnes bude smažený sýr, brambor a tatarská omáčka? Nebo budete dnes večer grilovat s přáteli steaky se švestkovou omáčkou, nebo zvolíte tu francouzskou? Je to poměrně jedno, protože všechny tyto zdánlivě „nevinné“ a dobře chutné dresinky, jsou plné kalorií. Jenom obyčejný dresink či zálivka může obsahovat až 200 kalorií. Pokud už se rozhodnete si k oblíbenému jídlu dát dresink, rozhodně to s ním nepřehánějte a nekonzumujte jej každý týden, 1-2x do měsíce bohatě stačí. Místo dresinku můžete zkusit spíše vydatnější oblohu v podobě zdravé zeleniny.

Jsem společenská, přátelská a ráda trávím čas se svou rodinou a přáteli. Baví mě móda, hudba a pohyb. Tvůrčí činnosti jménem psaní se věnuji už od mala a psaní pro ženy jsem podlehla už ve 13 letech.

Žádný komentář

Napište svůj názor